Które częśći do wózków widłowych zużywają się najszybciej?

Dzięki regularnym przeglądom technicznym, właściwej technice jazdy i podnoszeniu wyłącznie ładunków o dopuszczalnej wadze, wózki widłowe mogą bezawaryjnie pracować przez długi czas. Należy jednak zdawać sobie sprawę, że nawet prawidłowa eksploatacja prowadzi do zużycia poszczególnych elementów urządzenia, jeśli pracuje ono z dużą intensywnością i na wiele zmian. Częścią, która jest najbardziej narażona na uszkodzenia jest bez wątpienia układ podnoszenia. Widły wycierają się, wyginają i odchylają od kąta prostego. Niektóre deformacje podlegają naprawie, natomiast poważniejsze pęknięcia lub skręcenia kwalifikują widły do wymiany. Właściwy stan techniczny karetki wpływa zaś bezpośrednio na bezpieczeństwo operatora wózka widłowego.

 

Co jeszcze może podlegać wymianie?

Do elementów, które zużywają się stosunkowo często, należą maszt oraz łańcuchy, ponieważ narażone są one na regularne duże obciążenie. Części zamienne do wózków widłowych obejmują także elementy hydrauliki, których uszkodzenie skutkuje tym, że urządzenie nie jest w stanie podnieść ładunku ani go utrzymać. Wózki widłowe nie są również wolne od problemów z układem napędowym – czy to w przypadku baterii trakcyjnej, czy silnika spalinowego – które przekładają się na trudności z uruchomieniem pojazdu.

Warto także pamiętać o tym, że wózki widłowe poruszają się po różnym, często trudnym podłożu, co może skutkować uszkodzeniem jego ogumienia. Nie bez znaczenia pozostaje też technika jazdy. Opony są jednym z najszybciej zużywających się części tych maszyn, dlatego zawsze warto mieć w magazynie zapasowy zestaw. Ciężkie ładunki powodują również zużycie układu hamulcowego, którego regularny serwis pozwala uniknąć groźnych wypadków. Urządzenie powinno bowiem reagować natychmiast po wciśnięciu hamulca głównego.